Home | Zakelijk tv via KPN is zo geregeld via Guide IT
Zorggroep Charim zakelijke TV

Zakelijk tv via KPN is zo geregeld via Guide IT

Het is een lastige uitdaging om op meerdere zorglocaties verspreid door het land het complexe en achterhaalde netwerk te vervangen door vernieuwde technologie. Toch is het Zorggroep Charim gelukt, mede door een goede samenwerking met Guide IT en KPN. Nu kan op nagenoeg iedere televisie binnen de zorginstelling worden gekeken naar niet alleen een breed scala aan HD-televisiekanalen, maar met name ook de lokaal georganiseerde kerkdienst. Wij gingen in gesprek met Ruud Hazeleger, coördinator gebouw en groot onderhoud binnen Zorggroep Charim. Hij legt uit hoe onder meer de narrowcasting wordt ingezet voor de populairste uitzending binnen de instelling.

Digitalisering ook voor ouderen

Zorggroep Charim levert totaalzorg voor ouderen. Dit loopt uiteen van welzijnsactiviteiten tot hospicezorg: voor iedere zorgvraag is er een juiste locatie binnen de groep mogelijk. “Onder de zorggroep vallen verpleeghuizen en verzorgingshuizen met veelal dementerende ouderen, uiteenlopend van 70 tot 170 personen”, vertelt Hazeleger. 

“In de woon-zorgcentra wonen ouderen met bijkomende problematiek. Vanzelfsprekend worden ook hiervoor de nodige digitale hulpmiddelen ingezet. Denk aan de installatie van dwaaldetectie, maar uiteraard ook het gebruik van internet en televisie. Voor dit laatste zijn Guide IT en KPN nauw betrokken.”

Overstap naar moderne oplossing

“Voorheen hadden we telefooncentrales waar de bewoners naar wens op aangesloten konden worden zodat ze naar buiten konden bellen. Dit bleek een achterhaalde en complexe methode.” 

Inmiddels is Zorggroep Charim al langere tijd bezig met de KPN Zorgpropositie. “Er is gekozen om op al onze locaties deze dienst uit te rollen en afscheid te nemen van de verouderde oplossing. Op drie locaties na zijn we helemaal over, waar hard aan wordt gewerkt.” Hazeleger is zeer blij met de huidige samenwerking. “Voor 99% is alles hartstikke goed verlopen als je kijkt naar met name service, contact en opties.” 

“Voor 99% is alles hartstikke goed verlopen als je kijkt naar service, contact en opties.”

Vrije keus voor bewoners

Bewoners kunnen in de algemene ruimtes en in de eigen kamer tv-kijken. Waar in de centrale locaties KPN de vaste leverancier is, is dit niet meteen zo voor de individuele woonlocaties. “In de algemene ruimtes staan hiervoor kastjes voor de televisieontvangst en is er een dekkend wifinetwerk. Bewoners kunnen op hun kamer zelf regelen bij welke provider ze internet, telefonie en tv afnemen.” 

“In het verleden is door KPN opdracht gegeven om alle kamers en plekken in een gebouw te voorzien van een aansluiting. Zo ligt er meteen een goed netwerk vanuit hen. Daarom is het vanuit ons ook wel zo netjes om de mensen ook KPN aan te raden, maar de bewoners staan wel volledig vrij in de keuze van de provider.”

“Het proces is soepel ingericht door de samenwerking met Guide IT.”

Nieuwe aansluiting? Zo geregeld

Als er een bewoner is die een nieuw abonnement wil via KPN, dan is het proces soepel ingericht door de samenwerking met Guide IT. “Via een speciaal telefoonnummer kunnen mensen aangeven wat zij willen. Wij zorgen voor de aanvraag, KPN levert de dienst en Guide IT zorgt voor de installatie van de apparatuur, de Experia-box. Hiermee kan de bewoner zelf televisie, telefonie en internet beheren.”

Narrowcasting in centrale ruimte

In de centrale ruimtes zoals het restaurant vertonen de televisies meer dan alleen de standaardzenders. Charim maakt namelijk gebruik van de narrowcastingfunctie om eigen informatie te tonen. “In het restaurant wordt de functie onder meer ingezet voor de kabelkrant en om het menu in beeld te brengen. Maar ook presentaties en het lokale nieuws.” 

Wekelijks vindt de kerkdienst plaats in het restaurant van een van de nieuwere locaties. De gehele mis wordt opgenomen en gestreamd. “Andere locaties kunnen gemakkelijk meekijken naar de livestream van deze dienst”, aldus Hazeleger. “Het streamen van de kerkdienst voor op de zondag is zeer populair. Dat vinden de meeste mensen ook wel de belangrijkste functie en dit wordt dan ook wekelijks goed gebruikt.”

Over KPN Zakelijk TV

Met KPN Zakelijk TV kijk je televisie in zeer hoge kwaliteit. Dit is speciaal voor alle soorten en maten zaken, uiteenlopend van een eenmanszaak tot grote organisaties met vele locaties. Het pakket bestaat minimaal uit tientallen zenders in HD-kwaliteit, wat is te upgraden tot meer uitgebreide en complete opties. Wil je meer weten over KPN Zakelijk TV? Neem dan contact op met Guide IT. Wij denken uiteraard actief met je mee en bespreken graag de mogelijkheden.

U kunt ons altijd bellen op
030 303 7000
YVONNE REIJMER
Servicedesk Manager
U kunt ons altijd bellen op
030 303 7000
YVONNE REIJMER
Servicedesk Manager
De snelst groeiende en
prijswinnende KPN Strategisch
Partner die met kennis, passie
en plezier al sinds 2008 het MKB
Nederland helpt te bloeien.
Contact
Guide-IT BV
Einsteinbaan 6
3439 NJ Nieuwegein
Telefoon: +31 (0)30-3037000
Servicedesk: servicedesk@guide.nl
chevron-down